ارزشآفرینی با داستانپردازی
ستگادین
وقتی در محله الماستراشها (diamond district) در منهتن قدم میزنید، چندین نفر جلوی شما را میگیرند تا از شما بپرسند که آیا برای فروختنِ انگشتر الماس به آنجا رفتهاید؟
چند محله آنطرفتر، فروشگاه Tiffany( برند جواهرات)، انگشتر الماس میفروشد.
اگر از Tiffany انگشتر الماس به قیمت ۷ هزار دلار بخرید و به Diamond district برگردید، حتی اگر بسیار خوششانس باشید، بیشتر از ۱۰۰۰ دلار نمیتوانید آن را بفروشید.
شما در واقع، ۶۰۰۰ هزار دلار اضافی، فقط برای داستانی پرداختهاید که Tiffany روایتگر آنست.
شما این مبلغ را برای جعبه و بستهبندی، درخشش، فروشندگان، طراحان و بیشتر از همه برای احساس خاصی که در شما به وجود میآورد پرداختهاید.
یک آزمایش با چشمان بسته ترتیب دهید. از یک بطری نوشیدنی بِرند ۱۰ دلاری در یک لیوان و از یک بطری بِرند ۲۰۰ دلاری در لیوانی دیگر بریزید و آنها را با چشمان بسته بچشید. تفاوتی که با مزمزه کردنشان به آن پی نخواهید برد، همان داستانی است که پشت پردهی برندها در جریان است.
این لیست مثالها را میتوان همچنان ادامه داد.
هر چیزی که میخریم، داستانش را همراه خود میآورد.
هنوز هم اغلب تولیدکنندگان، فروشندگان و بازاریابها، به اندازه کافی روی داستانپردازی سرمایهگذاری نمیکنند و اهمیت چندانی به آن نمیدهند یا اینکه روی داستانپردازی تاکیدی ندارند. داستانی مهم که ارزش پرداختن پول را داشته باشد.
ترجمه از مصطفی منبری
مدیران، همواره زیر ذرهبین کارکنان
tiffany ,داستانی ,دلار ,داستانپردازی ,انگشتر ,الماس ,انگشتر الماس ,دلاری در ,روی داستانپردازی ,به آن ,بیشتر از
درباره این سایت